Perspektywa FRIS® w procesie coachingowym

W procesie coachingowym potrzebna jest rzetelna diagnoza sytuacji klienta przeprowadzona w dwóch perspektyw. Pierwsza to perspektywa klienta w kontekście tego, co aktualnie dzieje się w jego życiu oraz jego mitu życiowego. Drugą perspektywą są informacje od osób z otoczenia klienta zebrane w uzgodniony z nim sposób i od…

Czytaj dalej

Oswój stres-podejmij wyzwanie

Słyszałaś kiedyś, że stres jest szkodliwy dla zdrowia i trzeba go unikać? Albo może sama powtarzasz sobie, aby mniej się stresować? W ślad za tym stawiasz sobie pytanie, może z nutą bezradności - jak to zrobić?  Trudnych sytuacji nie da się wyeliminować z życia, nagłość zdarzeń i ich…

Czytaj dalej

Pytania do pesymisty

Są takie zawody, których przedstawiciele zanim usłyszą od klienta „kupuję” wielokrotnie słyszą „jeszcze nie teraz”. Do takich profesji należy np. agent ubezpieczeniowy lub sprzedawca.  Dla tych grup zawodowych przygotowywałam szkolenia i materiały, które miały „tchnąć wiarę” we własne umiejętności. Zamawiający tak sformułowali swoje oczekiwania: Wiemy, że nasi ludzie…

Czytaj dalej

Połączenia

W ostatnich tygodniach wielu z nas poczuło na własnej skórze co oznacza system naczyń POŁĄCZONYCH. To, co wybuchło w grudniu tysiące kilometrów stąd dotyka nas osobiście.Większość z nas zostało wrzuconych z nowy tryb wykonywania swoich zadań zawodowych, a w przypadku menadżerów zbudowania nowych form bycia w kontakcie z…

Czytaj dalej

Poznaj metodę FRIS®

Prawdopodobnie wielu menadżerów oraz osób pracujących w HR zetknęło się z wiedzą o typach temperamentu, czy osobowości opartych o typologię Carla Junga. Dość powszechnie wykorzystuje się tę wiedzę na szkoleniach o budowaniu zaangażowanego zespołu i skutecznej komunikacji. Jednak zwykle jest tak, że chęć skorzystania z charakterystyki poszczególnych typów…

Czytaj dalej

Zmiana. Przytłoczy Cię czy wzmocni?

Kiedy nagle tracisz pracę naruszony zostaje  porządek, który znasz. Przestajesz przynależeć do organizacji, nie pełnisz funkcji do których jesteś przyzwyczajony, gubisz tytuły, którymi Cię nazywano. Pojawia się lęk, smutek, gniew, a może nawet frustracja i rozczarowanie. Targające Tobą uczucia są tym silniejsze, im bardziej lubiłeś swoją pracę, im…

Czytaj dalej

Czas na przerwę, czas dla Ciebie

Zdarzyło Ci się siedzieć nad zadaniem wypijając jedną za drugą kolejne kawy? Mijały minuty, może godziny, a Ty wcale nie byłeś bliżej końca. Im dłużej siedziałeś przy biurku, tym mniej efektywna stawała się Twoja praca. Zamiast ślęczeć godzinami nad zadaniem zadbaj o chwile relaksu podczas dnia i mentalne…

Czytaj dalej

Awans i co dalej?

Przed nowym menedżerem stoi wiele wyzwań i to niezależnie, czy jest nim  po raz pierwszy, czy przejmuje zespół w nowej firmie lub awansuje w swojej organizacji. Badania Leadership IQ (przeprowadzone w USA w 2005 r.) wskazują, że aż 46% nowych menedżerów ponosi porażkę. Co można zrobić, aby awansując…

Czytaj dalej

Wymówki pracowników

Do Twoich zadań menedżerskich należy motywowanie zespołu. Nie jest to łatwe, gdy w zespole siada energia, wyniki lecą w dół, a dotychczas stosowane metody nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Twoim pracownikom zdarza się wtedy narzekać. Bywa, że uciekają się do wymówek, często dobrze brzmiących. Jaka jest wtedy Twoja  reakcja? …

Czytaj dalej

Autonomia i Mistrzostwo

Jesteś menedżerem, zarządzasz zespołem i Twój zawodowy świat kręci się wokół osiągania celów. Stosujesz  systemy motywacyjne, tworzysz rankingi z nagrodami, płacisz ekstra premie, słowem korzystasz z pełnego spektrum motywacji zewnętrznej. Czy jednak motywacja przez aspekty finansowe jest jedyną formą dopingowania Twoich ludzi? Niezależnie od wielkości organizacji, w której…

Czytaj dalej

Zmotywuj się sam!

Mieć stale wysoki poziom zapału – któż z nas o tym nie marzy?  Zwłaszcza menedżerowi lub osobie samodzielnie prowadzącej firmę przydaje się dysponować wystarczającą dawką automotywacji. Warto mieć bazę swoich skutecznych, automotywacyjnych zachowań.  Po pierwsze dlatego, że jesteśmy sami dla siebie niewyczerpanym źródłem automotywacji. Bodźce zewnętrzne niestety zawsze…

Czytaj dalej

Mądrość Starszyzny

Gdy jesteśmy dziećmi, traktują na poważnie nas i nasze problemy, przychylają nam nieba, podsuwają nam smakołyki – Babcia i Dziadek. Bliscy, którzy szybko odchodzą. Zazwyczaj w rodzinie pełnią rolę starszyzny. Choć by mieć rangę starszyzny, nie trzeba być najstarszym w rodzinie. Duch starszyzny  u menedżera 40-latka Jeden z…

Czytaj dalej

2017 – podsumowując rok

Grudzień to czas, kiedy masowo pojawiają się webinary i wpisy w mediach społecznościowych na temat celów i planów na 2018. Zanim zaczniesz spisywać zamierzania na kolejny rok warto podsumować ten mijający. Po co to robić? Aby zatrzymać się w biegu świątecznych przygotowań i przez kilka grudniowych tygodni pootwierać…

Czytaj dalej

Menedżer doceniający

Chwalenie, docenianie, a tym samym wzmacnianie pracownika, to niezbędne umiejętności menedżerskie. Dlaczego kwestia przekazania pozytywnej informacji zwrotnej wywołuje tyle emocji? Z moich obserwacji wynika, że trudność w pochwaleniu i  docenianiu pracownika odzwierciedla różne postawy menedżerów. Pierwsza z nich bierze się z przekonania, że przecież pracownik dostaje wynagrodzenie za…

Czytaj dalej

Bądź Bliżej Siebie

Nie techniki radzenia sobie ze stresem, nie asertywność, nie perswazja wypowiedzi stanowią o tym,  jak radzisz sobie w sytuacjach wzburzenia lub gdy ktoś wytrąci Cię z równowagi. To, co niezbędne to umiejętność komunikacji z samym sobą i zauważanie własnych myśli, które w chwili zdenerwowania nabierają rozpędu. Jest dobra…

Czytaj dalej
Zamknij Menu